sunnuntai 23. syyskuuta 2012

Autumn

Täällä on viimeiset pari viikkoa alkanut tuntua jo syksyltä: ensimmäiset lehdet on pudonnut jo puista ja lämpötila tippunut huimasti (päivisin n. 15 astetta ja aamuisin n. 5!). Vaikkakin valitan jatkuvasti, kuinka inhoan kylmää, niin jotenkin silti syksy on aivan ihanaa aikaa - kunhan ei vaan saada koko ajan. Syksyisin on vaan niin kaunista!


Kun ilmat viilenee voi huoletta pukeutua lämpimiin villapaitoihin ja kiepauttaa pehmoisen huivin kaulaan. Muutenkin pidän eniten juuri syksyn pukeutumisesta, kun saa kunnolla kerrospukeutua ja voi yhdistellä vaatteita ja asusteita runsaammin. Täällä oli ainakin niin kuuma kesä, että yritti miettiä mahdollisimman viileitä ja helppoja asuja. Mun vaatevalikoima rajoittuu täällä siihen reiluun matkalaukulliseen, joten odotan innolla, että pääsen penkomaan mun omaa rakasta vaatehuonetta!


Aamuisin herääminen on vaan kovin paljon vaikeampaa, kun lämpimän peiton alle jääminen houkuttaisi enemmän kuin kylmään ja pimeään ulkoilmaan astuminen.  Koiran omistajana sinne ulos on vaan pakko raahautua, oli ilma sitten mikä hyvänsä.


Onneksi hyvänä vastapainona noille aamuheräämisille toimii sitten iltaisin sohvalle käpärtyminen koirat kainalossa. Ihan parasta nauttia vaikka lasillinen viiniä, sytyttää kynttilät, katsoa jotain ihanaa leffaa tai lukea hyvää kirja - aivan yksin (erakoitunut Ninni täällä hei). Huomaa kyllä näistä mun kirjoituksista, että kaipaan sitä omaa rauhaa. Mutta pian mä oon KOTONA.

Kuvat on tältä aamulta pihasta räpsittyjä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti